UNESCO Türkiye Millî Komisyonu
UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

Araştırmacı Olarak Gençlik Girişimi

Araştırmacı Olarak Gençlik (YAR) girişimi genç insanları COVID-19’un gençler üzerindeki etkilerini ve gençlerin bunlarla başa çıkma yöntemlerini araştırmak için bağlar ve teşvik etmektedir.

UNESCO ve İrlanda Galway Üniversitesi ve Penn State Üniversitesi’ndeki UNESCO kürsüleri, araştırmaları eğitim ve koordinasyon aracılığıyla desteklemek için gençler tarafından yönlendirilen ya da gençlerle alakalı aktörlerden bir konsorsiyum yürütmektedir.

YAR Nasıl Başladı?

Araştırmacı Olarak Gençlik (YAR) fikri ilk olarak eğitimde empati üzerine yapılan çalışmalardan, araştırdığı konular ile bağ kurabilen araştırmacıların çalışmalarına farklı bir boyut ve değer katabileceğinin fark edilmesi üzerine doğmuştur. Genç insanları etkileyen araştırma başlıklarına bakıldığında, genç araştırmacıların bu bağı kurması ve diğer gençlerin eylemlerini ve deneyimlerini anlaması yerindedir. Program, gençlere gerçekçi ve etik araştırmalar yapabilmeleri için gerekli olan becerileri kazandırmak üzere tasarlanmıştır. YAR, gençleri eğiterek ve araştırmaları sırasında yol göstererek istedikleri araştırma konusunu seçme, araştırma sürecini tasarlama ve verileri toplama ve analiz etmede desteklemektedir. Araştırmacılar bunun ardından araştırmalarını kullanarak önemli sonuçlarını bildirir.

Araştırma Terimleri

18 ila 35 yaşlarındaki gençler, bunlar ve diğer soruları yanıtlamak üzere araştırma terimleri oluşturmuştur. Bu araştırma gençler tarafından tasarlanmış, uygulanmış ve gençler üzerine yapmıştır. Genç araştırmacılar benzer fikirdeki gençlerle iş birliği yaparak eğitim almakta ve araştırmaya asiste eden bir takım koordinatörü tarafından desteklenmektedirler.

 

Temalar

Araştırmaların kapsamını beş genel tema tanımlar: refah, öğrenme, teknolojinin kullanımı, insan hakları ve harekete geçen gençlik. Bu bağlamda gençlerin endişelerini belirlemek üzere yapılan küresel bir anketin doğrultusunda her bir araştırma ekibi bu bilgiyi kullanarak araştırma başlıklarını seçmiş ve araştırmalarını tasarlamıştır.