UNESCO Türkiye Millî Komisyonu
UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

Haberler

Doğa ve Jeopark Eğitim Okulu Tamamlandı

28.4.2021

Millî Komisyonumuz ve Jeolojik Mirası Koruma Derneği (JEMİRKO) iş birliğinde organize edilmiş olan Doğa ve Jeopark Eğitim Okulu son dersi 28 Nisan 2021 tarihinde gerçekleştirilerek tamamlanmıştır.

26-28 Nisan 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen eğitimde UNESCO uzmanları başta “UNESCO Yerbilimleri ve Jeoparklar Programı” olmak üzere jeoparklar ile ilişkili konularda sunumlar gerçekleştirerek ilgili paydaşlarımızı bilgilendirmişlerdir.

Etkinliğin ikinci günü olan 27 Nisan 2021 tarihinde programın ilk oturumu UNESCO Yerbilimleri ve Jeo-tehlike Risklerinin Azaltılması Bölümü Program Uzmanı Dr. Özlem ADIYAMAN LOPES’in “Jeopark kavramı ve genel esasları” başlıklı sunumunu ile başlamış, Prof. Dr. Nizamettin KAZANCI’nın “Jeopark ana yer seçimi, ana tema ve gerekli jeolojik özellikler” başlıklı sunumu ile devam etmiştir.

Eğitimin ikinci gününün öğleden sonra gerçekleştirilen oturumunda Prof. Dr. Nazire ÖZGEN ERDEM “Jeoparkların olmazsa olmazları; tarih, kültür, sosyal yaşam” başlıklı ve Prof. Dr. Nizamettin KAZANCI “Jeoparkların kuruluşu ve yönetimi” başlıklı sunumlarını gerçekleştirmişlerdir. Her iki oturum da soru cevap bölümünün ardından sonlandırılmıştır.

Eğitimin son günü olan 28 Nisan 2021 oturumu Prof. Dr. Nizamettin KAZANCI’nın “Jeoparklar için alan düzenleme ve ziyarete hazırlama” konulu sunumu ile başlamıştır. Arından, UTMK Jeolojik Miras ve Jeopark İzleme Grubu Üyesi Prof. Dr. Tuncer DEMİR “UNESCO Jeoparkı için başvuru süreci ve ön hazırlıklar” başlıklı sunumunu gerçekleştirmiştir. İkinci oturumda Prof. Dr. Tuncer DEMİR tarafından gerçekleştirilen “Uluslararası Jeopark için başvuru dosya hazırlama işlemleri” sunumunun ardından “Örnekler ve Eğitmenlerle Değerlendirme” bölümü gerçekleştirilmiştir.

İlgili paydaşlarımızdan oluşan yaklaşık 60 katılımcının düzenli olarak takip ettiği 3 günlük eğitim, soru-cevap ve tartışma bölümleri ile son derece interaktif bir şekilde gerçekleştirilmiştir.