UNESCO Türkiye Millî Komisyonu
UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

Komite Üyeleri

Prof. Dr. Hatice Nur ERKIZAN
 

UTMK Dışındaki Mevcut Görev/ler/i

  • Türkiye Felsefe Kurumu Derneği Üyesi (1999-)
  • The Aristotelian Society Üyesi U.K. (2000-)
  • Aristoteles Felsefe Derneği Başkanı (Kurucusu, 2011-)
  • Arkhe-logos Uluslararası Felsefe Dergisi  Baş Editörü (Kurucusu, 2016-)
  • Human Development and Capability Association Üyesi (HDCA-2005-)
  • Türkiye Kadın Felsefeciler Topluluğu Danışma Kurulu Üyesi ve Kurucu Üye ( Society for Women in Philosophy in Turkey, 2017- ) 
  • Türkiye Mimarlar ve Mühendisler Odası Jeoetik Kurulu Üyesi (2020)
  • Kadınlar İçin Felsefe Okulu/ The School of Philosophy for Women (Kurucusu ve Direktörü, 2022)
     

UTMK Dışındaki Önceki Görev/ler/i (Bazıları)

  • Oxford Üniversitesi, Felsefe Fakültesi (Antik Ontolojilerde Güç Yapıları/Power Structuralism in Ancient Ontologies adlı proje  kapsamında davetli öğretim üyesi, 2012)

  • Muğla Üniversitesi Öğrenci Felsefe Topluluğu Koordinatörlüğü (2004-2012)

  • Muğla Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Senatör (Profesör Temsilcisi, 2014- 2017)

  • Muğla Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Fakülte Kurulu Üyeliği (Profesör Temsilcisi, 2014- 2017)

  • Muğla Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği (Profesör Temsilcisi, 2013- 2016)

  • Muğla Üniversitesi Kadın Araştırmaları Merkezi Kurucu Üyeliği (2005)

  • Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdür Yardımcılığı( 2005-2007) 

  • Muğla Valiliği İl İnsan Hakları Kurul Üyeliği( 2007-2009)

  • Araştırma Uygulama ve Koordinasyon Merkezi (MÜPKOM) Müdür Yardımcılığı, (2005–2007.

  • Muğla Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Etik Kurul Üyeliği, 2010- 2012.

  • Avrupa Kredi Transfer Sistemi/Diploma Eki (European Credit Transfer System/Diploma Supplement) AKTS çalışmalarında Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Enstitü Koordinatörü( 2005)

  • Muğla Üniversitesi Bilim ve Felsefe Toplantıları Genel Koordinatörlüğü (2000-2004).

  • Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü lisans -üstü öğrencilerine yönelik  “Genç Akademisyenler Forumu” adlı tartışma ve toplantılar koordinatörlüğü, (2006-2007) 

  • Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi /İLKE, Editör Yardımcılığı (2005- 2007)

  • Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Muğla Şube Başkanı (2007-2010)

  • Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Bilim ve Yaşam Konferansları Serisi Koordinatörlüğü(2006-2007)

  • II. Ulusal Sıtkı Koçman Sempozyumu: Demokrasi, Özgürlükler ve Haklar, 15-16 Kasım 2007, Muğla Üniversitesi – Sempozyum Düzenleme Kurulu Başkanı.

  • Muğla 100 Yılda 100 Kadın Projesi, Seçici Kurul Üyeliği, 2013.

  • Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Sorumluluk Projesi Yönetim Kurulu Üyesi (2014)
     

Mezun Olduğu Okul/lar

  • Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe, Lisans, (1987)
  • Essex Üniversitesi/İngiltere, Felsefe, Yüksek Lisans (1992)
  • Bristol Üniversitesi/İngiltere, Felsefe,  Doktora (1997)
  • ÜAK, Felsefe, Doçentlik Belgesi (2004)
  • Profesör (2009)
     

UNESCO ve UTMK ile ilgili Geçmişteki ve Mevcut Görev/ler/i

  • UTMK Felsefe İhtisas Komitesi Üyesi (2022-) 

Katıldığı UNESCO Periyodik Toplantıları (Genel Konferans, Genel Kurul, Hükümetlerarası Komite, Bölgesel Seminer vb.)

  •  

Diğer Görevleri

  • Uzun zamandır Türkiye’nin/Anadolu’nun Felsefe-Bilim Atlası adlı bir proje üzerinde çalışmaktadır. Projenin esas amacı; üzerinde yaşadığımız toprakların felsefe-bilim bakımından düşünsel arkeolojisini yaparak M.Ö. 6. yüzyılda Ege kıyılarında başlayan Anadolu Aydınlanması’nı hem tarihsel bakımdan ve hem de günümüz açısından ele almaktır. Bu amaçla Aristoteles Felsefe Derneği çatışı altında Anadolu/Oinoanda Felsefe  Okulunu  kurmuştur. Yine bu kapsamda; Anadolu topraklarında Epikurosçu felsefenin en önemli temsilcilerinden biri olan Oinoandalı/Muğlalı Diogenes Araştırma Merkezi’nin  de kuruluşunu tamamlamaya çalışmaktadır.

    2022 Mart’ında ise dünyada bir ilk olan Kadınlar İçin Felsefe Okulu’nu kurarak  ilk eğitim çalışmasını  tamamlamıştır. Yine aynı yıl içinde dünyadaki örneklerinden farklı bir yapılanma doğrultusunda Çocuklar İçin Felsefe Bilim Kültür Okulunu   hayata geçirmiştir.