UNESCO Türkiye Millî Komisyonu
UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

UNESCO Türkiye Millî Komisyonu

Duyuru

Öğretmenler - Sürdürülebilir Kalkınma ve Küresel Vatandaşlık için Eğitim Hakkında Söz Sahibidir

14.3.2021

Öğretmenler, öğrencileri iklim değişikliğine, sürdürülebilir kalkınmaya ve küresel vatandaşlığa hazırlamada çok önemli bir role sahiptir.

UNESCO, Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim (ESD) ve Küresel Vatandaşlık Eğitiminin (GCED) öğretim programıyla nasıl bütünleştirdiklerini öğrenmek amacıyla Education International ile ortaklaşa öğretmenlere yönelik küresel-çevrim içi bir anket yürütmektedir.

Öğrencileri güçlendirmek için, eğitimcilerin kendilerini, bu kavramları merkez alacak şekilde gerekli bilgi, beceri, değer ve davranışlarla donatması gerekmektedir. UNESCO çalışmaları, söz konusu hedeflere ulaşabilmek için öğretmen eğitiminin güçlendirilmesi gerektiğini tutarlı bir şekilde her seferde göstermiştir.

İlk ve orta öğretim öğretmenleri anketi, dünya çapındaki eğitim sistemlerindeki kilit aktörlerden biri olan öğretmenlerin bakış açısından bilgi sağlayarak önemli bir veri açığını doldurmaya yardımcı olacaktır.

Yapılacak olan bu çalışma, müfredat boyunca iklim değişikliği, biyolojik çeşitlilik, sürdürülebilir tüketim ve üretim, insan hakları, cinsiyet eşitliği ve kültürel çeşitliliğe saygı gibi konuları öğretmeyi ve bunları daha geniş okul topluluklarıyla bütünleştirilmesini içermektedir. Ayrıca sistem düşünme, iş birliği, stratejik ve eleştirel düşünme ve karmaşık problem çözme becerileri gibi ESD ve GCED ile ilgili öğrenme yetkinliklerinin nasıl değerlendirildiğini sormaktadır.

Arapça, Çince, İngilizce, Fransızca, Endonezyaca, İtalyanca, Japonca, Korece, Portekizce, Rusça, İspanyolca, Svahili dillerinde mevcut olan ve tamamlanması yaklaşık yarım saat sürecek olan anketi yanıtlamak için Nisan ayı sonuna kadar vakit tanınmıştır.

Ankete katılmak için Tıklayınız.

Çalışmanın çıktıları politika yapıcılara, sivil topluma, uzmanlara ve uygulayıcılara UNESCO’nun Eylül 2021’de Kore Cumhuriyeti ev sahipliğinde gerçekleşecek olan ESD ve GCED üzerine bir sonraki 5. Küresel Forumu'nda sunulacaktır. Çalışma aynı zamanda, ESD ve GCED tarafından teşvik edilen öğrenme hedeflerini ve pedagojik yaklaşımları eğitim sistemlerinde yaygınlaştırmanın yanı sıra söz konusu alanlarda ileriye dönük direnç oluşturmaya nasıl yardımcı olabileceklerine odaklanmaktadır.

Anket, tüm öğrenicilerin sürdürülebilir kalkınmayı teşvik etmek için gerekli bilgi ve becerileri edinmesini amaçlayan 2030 Gündemi Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 4.7’nin bir parçası olarak yürütülmektedir.

 

Bu yazı https://en.unesco.org/news/teachers-have-your-say-about-education-sustainable-development-and-global-citizenship adresinde yer alan metinden faydalanılarak Türkçeleştirilmiştir.